DOFTER

Det är ju inte precis en nyhet att vi omges av massor av dofter varje dag, men det är inte heller något man tänker på. Regnet doftar, blommorna i fönstret, mammas bullar och boken från biblioteket. Dofter gillar jag, de väcker känslor, tankar och minnen!
 
Men något jag däremot är lite fundersam över är den mängd OLIKA onaturliga, syntetiska dofter vi omger oss av-varje dag. Är det verkligen meningen att vi ska trolla bort våra egna dofter, och dölja dem med andra dofter? Bordedet inte vara förvirrande för människan med det? Kan vårt luftsinne avtrubbas av alla olika konstiga dofter runt om oss?
 
Här kommer min lista över syntetiska dofter jag använder varje vecka:
 
1. Deodorant
2. Shampo
3. Balsam
4. Handtvål
5. Parfym (sällan)
6. Diskmedel
7. Tvättmedel
8. MAskindiskmedel
9. golvputs
10. Köksputs
11. Fönsterputs
12. Smink (använder bara maskara, men kanske den är parfymerad???)
 
Och några hårprodukter till som används sällan, max 1ggr/mån

 
 
 

De kommer jag alltså att tänka på på rak arm. Mitt mål är att byta ut så många som möjligt till luktfria alternativ, för att ha så få dofter som möjligt. Klart man vill dofta gott, men är det faktiskt bra att omge sig av så många olika dofter? Kanske det räkte med en parfym, eller en deodorant?
 

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

?
Trackback
RSS 2.0