Iväg till staterna!

Imorgon bitti börjar den långa resan till New York. Fem dagar spenderas i metropolen, och efter det fem dagar hos min morbror i Boston.
 
Vad jag just nu är mest nervös över är hur min kropp ska orka sitta i åtta+ timmar. Jag får ont i höfterna av bara fyra timmar i bil.... Det är nackdelen med att träna: man blir desto stelare då man sitter stilla.
 
Utöver det betyder detta att det (eventuellt) blir en 10 dagar lång vila fån löpningen, vilket jag försökt timat in med lite hårdare pass denna vecka. Och nu är jag minsann nedtränad, så vi får hoppas att en vila nu ger det mesta ut av denna nedträning nu.
För säkerhets skull tas gympadojorna med för eventuellt lite löpning i boston. Men bara om vädret , tiden och humöret tillåter. Blir intressant att se hur kroppen svarar efter 4 månaders hård uppbyggnad sedan i julas.
 
 
 
Dagens pass visade saldot: Efter några veckor av träningssuccé, mycket ork, kom väggen emot (en vileperiod kunde inte komma mer lägligt) 13.5 km på 75 minuter är inget att hurra över (jämför med att det annars går utan lidande under 70 minuter) , varken benen och pulsen ville öka takten.
 
Nu blir det ut i kvällssolen! Vi ses om 10 dagar!

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

?
Trackback
RSS 2.0