Fredagslyx

På fredagen är veckan slut, och det är dags att pusta ut. Men är man studernade fortsätter jobbet ofta på helgen, med massor med läsning. för min del är fredagen ändå magisk.
 Ikväll ska den firas med lite bastu efter fredagsstädningen, och förhoppningsvis min stora favorit: kallrökt lax.
 Att fredagshandla är också trevligt, att vakna på lördags morgon och ha kylskåpet fullt, kanske något extra lyxigt. Och framförallt, allting är rent och snyggt efter gårdagens städning!
 
 
Det är viktigt att ha rutiner, och att fira fredagen på något sätt är en av mina favoritrutiner. Det kan vara vad som helst ju! Hyra en film, ta en extra lång och lugn dusch, dricka en kopp med nyinhandlat te av ny sort. Och bara tanken på att få sova länge på lördag morgon gör mig alldeles galet glad (även om jag ändå är den personen som vaknar tidigt...)
 
Hur firar ni er fredag?
 
 
 

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

?
Trackback
RSS 2.0