Mitt liv är inte så jävla..... snyggt!

Alla andras liv är mycket snygga, prydliga och välstrukurerade. Äsh, varför kan inte jag vara sån också?
 
Deras liv är sådär snygga, klara färger, svartvita, sepia
.
Rätt så städat sovrum verkar det som.
 
Då jag slänger min röda linsgrytegegga på tallriken, har deras klar färg, vackra avokadoskivor. Och ett basilikablad.
 
Mina koppar är udda. Nej det är inte meningen, nej det är inte snyggt. Deras är..... väl utvalda, hela, rena.
 
De ser fräsha ut efter en timmes hårt intervallpass på gymmet. Och glada, oftast. Jag är röd och sunkig, sur ibland för att det gick åt pipsvängen med den träningen.
 
Deras äppel är fint uppskivat på en tallrik, med mandelspån och jordnötssmör. Min tallrikar är smutsiga, och jag slevar jordnötssmör ur burken (i smyg)
 
deras kvällspromenader är kantade av underbar solnedgång, nästan varje gång tror jag. Min är kantad av hundbajs under skon jag trampade på. Min matta med för den delen, eftersom jag inte insåg misstaget förrän jag tagit av mig skorna.
 
Men vafan? Är deras liv verkligen som det ser ut på fotona, på bloggarna? Äter de aldrig bajsfärgad köttfärssås? Vaknar de aldrig finniga som fan? Städar de varje dag? Svettas de inte ett dugg? Och varför sjutton tar aldrig deras batterier slut på telefonen då de är på gymmet, så vi slipper se hur glada de är efter 500 hopp med hopprep?
 
 
'Näe vad sjutton. Snälla, ge mig en bloggare som visar det riktiga, tråkiga, underbart vackra och fula livet som är livet på riktigt. Varken förfinat eller förfulat. För jag tror verkligen inte att deras äppelskivor blir godare av att liga o chklegga på en pittoresk ikeatallrik med det ekologiska jordnötssmöret. Sorry.....

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

?
Trackback
RSS 2.0