Morgonstund....

 
 
 
Morgonmänniska
 
vs.
 
Kvällsmänniska
 

Det finns fördelar och nackdelar med båda, som det mesta här i livet. Ofta verkar det dessutom som att morgonmänniskor avundas kvällsmänniskor, och tvärt om..... Man vill ju ha fördelarna av båda!
 
Själv är jag en obotlig morgonmänniska. Är totalt lycklig om jag klarar av att sova längre än till 9, det händer nån gång i månaden. Annars vaknar jag av mig själv, mellan klockan halv sju och halv åtta. Inget fel på det egentligen, man hinner göra allt klart på morgonen, och slappa under kvällen! Däremot kan jag bli rätt avundsjuk på folk som orkar vara uppe hela natten, ibland känner man sig som en nobody då man går hem från festen och lägger sig redan vid tolv-ett slaget.
 
Så vad gör man då som morgonmänniska? Som sagt är fördelen med det att man hinner göra massor på morgonen, och det är då jag har mest energi! Detta har lett till att jag tränar på morgnarna, hellre än på kvällen.
 
Idag är en rätt så vanlig dag!
06.30 - vaknar, läser lite i Geir Lippestads bok
07.00 - Frukost (en större portion gröt med yoghurt, mandlar och blåbär, 2 hemgjorda havremackor med färskost)
08.15- 19km löprunda, alldeles magiskt med mycket energi!
10.00 - stretch, inkluderar duch, återhämtningsmellis
 
Längre än så har jag inte kommit idag, men som ni ser: det händer mycket på morgnarna!
 
 
11.00-gå till skolan (för att det är enklare att läsa där, inga föreläsningar idag)
11.30- Luncha på studentrestaurang med en kompis
12.20- läsa lite på tenta och dricka den ljuva drycken kaffetr
17.00 vandra hem och värma middag
19.00 -kvällspromenad till butiken för att handla
20.00 - mysa, kolla på nåt, kvällsmål
23.00 - SOVA <3
 
 

När är ni som effektivast? När känns träningen som bäst, och när kan ni koncentrera er?
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin Rosén

Känner verkligen igen mig. Morgonen är magisk och jag tror alltid jag kommer att vara en morgonmänniska. Det är helt tyst, ofta är jag vaken före alla andra, så även om jag är ute och går så är det helt tyst och stilla på vägarna, jag älskar det. Det är verkligen balsam för min själ. Jag har även riktigt bra energi på morgonen, precis som du beskriver att du har och jag älskar det. Jag har ju hunnit med massor om helgerna innan familjen ens vaknat. Otroligt givande och effektivt!

Svar: JA, man ska nog verkligen inte klaga! Och det bästa är ju att man har tid att riktigt njuta, och få en bra start på dagen!
thisishowitworks.blogg.se

2014-02-13 @ 17:14:27
URL: http://www.senseworkout.se

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

?
Trackback
RSS 2.0